Friday 29 July 2011

Mati itu pasti..

pernah tak bila anda tidur..tpi dalam sedar x sedar tidur hati anda berkata-kata macam mana kalau ajal menjemputku..bersediakah aku??..aku sering kali merasa begitu..tetiba sahaja dalam tidurku hati ini seperti berbicara tentang ajalku..bila rasa itu mengcemkam jiwa,aku rasa takut sangat..bersediakah aku menghadapi ajalku,cukupkah imanku,amalku,sedekahku dan kebaikan apakah yg telah aku lakukan didunia ini...??..tidak.. aku tak nak mati dalam keadaan aku tidak cukup segala-galanya...Ya Allah Kau matikan la aku sebagai seorang mukmin matikan la aku sebagai hambaMu yg soleha....

dalam tidur itu hatiku sempat lagi bermonolog....
terlalukah aku ini mengejar duniawi??..terlalu taksubkah aku dengan dunia ini..??sampai sanggup melupakan apa yang sepatutnya...
aku thu hidup aku di dunia ini untuk Allah..menghambakan diri padanya..tpi aku sering lupa..sering gagal melaksanakannya...Ya Allah Kau ampunkan la hambaMu ini...

aku tidak pernah melupakanMu Ya Allah,setiap hari aku berdoa dan meminta padaMu tiada SelainMu...
Ya Allah aku hanya wanita yg lemah yg amat memerlukan perlindungan dan HidayahMu..Kau bawakan la aku kejalanMu Ya Allah...takutnya aku YA Allah bila memikirkan yang aku Mati dalam keadaan kekufuran...

aku hambaMu yang sering lupa dan lalai tpi Mohonku dan pintaku selagi bernafasnya aku dibumiMu ini Ya Allah,Kau berikan la aku kesempatan untuk menjadi HambaMu yang MentaatiMu...dan semoga di dalam setiap pekara yg aku lakukan Kau beri la hambaMu ini pertunjuk...dan bawa la aku ke jalan yg di redhaiMu..amin Ya Robbal Alamin..

No comments:

Post a Comment